Artykuł sponsorowany

Jakie informacje powinna zawierać etykieta do butów?

Jakie informacje powinna zawierać etykieta do butów?

Każdy przedsiębiorca, który zajmuje się produkcją i sprzedażą obuwia musi zadbać o umieszczenie etykiety na produkcie. Określają to dokładnie przepisy prawne, obowiązujące na terenie Unii Europejskiej. Przeczytaj, co powinno znaleźć się na etykiecie i dowiedz się czy są jakieś sposoby, pozwalające na przyśpieszenie procesu znakowania i pakowania butów.

Etykieta do butów w świetle przepisów prawnych

Kwestia obowiązkowego znakowania butów opisana jest w Dyrektywie 94/11/ EC (Dyrektywie w sprawie etykietowania komponentów obuwia). Z dokumentem powinni zapoznać się wszyscy producenci, którzy wprowadzają obuwie na rynek europejski. Określone są tam bowiem odpowiedzi na najważniejsze pytania. Takie jak:

  • jakie informacje powinna zawierać etykieta do butów,
  • w jaki sposób ma ona zostać przedstawiona konsumentom i dołączona do produktu.

Dobrze jest się również zapoznać z rozporządzeniem REACH czy z rozporządzeniem w sprawie środków ochrony osobistej.

Co dokładnie powinno być wyszczególnione na etykiecie?

Z treści przepisów wynika, że na etykiecie obuwia powinien znaleźć się dokładny opis trzech głównych elementów obuwia, czyli cholewki, poduszki i podeszwy zewnętrznej. Innymi słowy, konsument musi dowiedzieć się z czego został wykonany dany element  buta (ze skóry, z tkaniny, z innego materiału). Co ważne, jeśli produkt nie jest wykonany przynajmniej w 80% z jednego materiału to trzeba wskazać dwa główne składniki. Zasady te dotyczą większości butów – zarówno obuwia sportowego, szpilek, pantofli, kozaków, espadryli jak i sandałów. Oprócz tego, jeśli buty na każdym etapie powstawały z pełną dbałością o środowisko (począwszy od wydobycia surowców) to producent powinien zamieścić taką informację. Oznakowanie ekologiczne UE ma za zadanie promować gospodarkę o zamkniętym obiegu.

Jak przyśpieszyć proces znakowania obuwia?

Nad kwestią przyśpieszenia znakowania obuwia zastanawia się wielu przedsiębiorców. W końcu etykieta powinna być zamieszczona przynajmniej na jednym bucie z pary. A dodatkowo musi być widoczna, bezpiecznie zamocowana i czytelna. Oczywiście wiele zależy od sposobu znakowania: innymi słowy, od tego czy etykieta zostanie zamocowana, przyklejona czy wytłoczona na obuwiu. Niemniej największą rolę spełniają tutaj narzędzia i sprzęty do pracy. Takie oferuje między innymi firma Gecko - dystrybutor produktów Avery Dennision Fastener Division. Dzięki stosowaniu nowoczesnych rozwiązań w tym samym czasie można wyprodukować więcej par butów, co oczywiście bezpośrednio przekłada się na zysk przedsiębiorstwa. Co ważne, mimo szybszej produkcji, buty nie tracą na swojej jakości ani na wizualnym aspekcie. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz