Artykuł sponsorowany

Jak rozliczać składki ZUS – samodzielnie czy z księgową?

Jak rozliczać składki ZUS – samodzielnie czy z księgową?

Prowadząc własną firmę wymagane jest prowadzenie księgowości. Dla wielu osób jest to perspektywa, która odstrasza od rozpoczęcia działalności. Trzeba bowiem znać się na przepisach oraz prowadzić ewidencje podatkowe, a to wymaga rzetelności i systematyczności. Warto wiedzieć, kiedy samodzielnie zająć się rozliczeniem przychodów, rozchodów oraz składek ZUS, a kiedy dobrym rozwiązaniem będzie zatrudnienie księgowej.

Dobra organizacja to nie wszystko

Jednoosobowa działalność gospodarcza to wyzwanie dla każdej osoby przede wszystkim w przypadku zadbania o dobrą organizację. Rozliczając się na podstawie KPiR trzeba zapoznać się z niezbędnymi informacjami dotyczącymi ewidencjonowania przychodów i rozchodów. Można je oczywiście znaleźć w Internecie lub skorzystać z bezpłatnych programów do faktur. Rynek oferuje także użyteczne aplikacje, które wspierają samodzielnego przedsiębiorcę.

Jednak prowadząc swoją księgowość należy pamiętać o terminach płatności składek ZUS, a także zdecydować, czy wlicza się je do kosztów lub odlicza od dochodu w trakcie wyliczania zaliczki na podatek dochodowy. Składki ZUS są obowiązkowe i należy je opłacać do 10. dnia każdego miesiąca. Chcąc skupić się na swojej działalności niekiedy tego typu obowiązki mogą przytłaczać oraz zabierać cenny czas, który można przekazać profesjonaliście.

Pomoc księgowej przy rozliczaniu składek ZUS

Czas poświęcony na samodzielne prowadzenie księgowości oraz wyliczanie składek ZUS można przeznaczyć na rozwój firmy, a także szukanie nowych klientów. Dlatego warto tego typu kwestie przekazać księgowej. Na terenie województwa Wielkopolskiego można skorzystać z usług firmy Biuro Rachunkowe Bożena Pazoła. To gwarancja profesjonalizmu oraz terminowości, a także możliwość skupienia się na tym, co najważniejsze dla przedsiębiorstwa.

Księgowa zadba o wyliczenie wysokości składek ZUS, a także zaliczki na podatek dochodowy. Jednak to nie wszystko – poprowadzi ewidencję VAT, wyposażenia, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz