Artykuł sponsorowany

Jak powinien wyglądać idealny folder reklamowy?

Jak powinien wyglądać idealny folder reklamowy?

Dziś marketing bardzo często opiera się na mediach społecznościowych czy reklamie telewizyjnej, ale nie warto rezygnować z tradycyjnych form reklamy. Warto ofertę swojej firmy przedstawić również na papierze nie tylko w formie ulotki, ale przede wszystkim broszury lub folderu reklamowego. Jest to doskonałe uzupełnienie kampanii promocyjnej. Jak powinien wyglądać dobry folder reklamowy?

Folder reklamowy ma przyciągać uwagę

Przygotowując folder reklamowy, warto wiedzieć, że odbiorca w pierwszej kolejności zwraca uwagę na zdjęcia, tytuły i śródtytuły, a dopiero potem na zasadniczą treść. Dlatego warto przygotować logiczny układ folderu, który przyciągnie uwagę odbiorcy. Najważniejsze, aby wszelkie informacje zawarte w folderze były zgodne z prawdą i aktualne. Oczywiście należy zadbać o poprawność językową treści oraz ich atrakcyjność. Warto, aby nie były to jedynie suche informacje, ale wiadomości, które będą wywoływać emocje i zaangażowanie odbiorcy. Ważne, aby cała zawartość była atrakcyjna i zwięzła oraz prezentowała się w odpowiedniej kolejności – najpierw informacje i zalety produktów, potem opisy, a na końcu ceny.

Kolejnym istotnym aspektem przy projektowaniu folderów reklamowych jest ich warstwa wizualna. Liczy się odpowiednia jakość i atrakcyjność zdjęć. Ważne, aby nie przesadzać z liczbą kolorów oraz ich intensywnością. Poleca się używanie kolorów flagowych firmy, które będą kojarzyć się z marką. Zamieszczając treści, warto posługiwać się punktorami i ramkami. Warto zdać się na minimalizm. W dalszej części zwróćmy uwagę na rodzaj podłoża, uszlachetnienie czy typ składania lub klejenia.

Co nie powinno się znaleźć w folderze reklamowym?

Najczęstszym błędem popełnianym przy wykonywaniu folderów reklamowych jest brak weryfikacji i sprawdzenia danych. Często w folderach pojawiają się nieaktualne informacje, które ktoś skopiował i wkleił. Jak podkreśla specjalista z firmy Agencja reklamowa Da Vinci: “Zdarza się, że folder to przedruk ulotki bądź broszury, która się już ukazała. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. Zdarzają się również błędy językowe czy merytoryczne. Folder to nie tylko dobry projekt, ale przede wszystkim poprawne treści”.

Zamawiając lub przygotowując folder reklamowy, należy pamiętać, że nie jest to ulotka. Ulotka jest krótkim materiałem reklamowym z ofertą opatrzonym sloganem. Foldery oraz broszury reklamowe powinny zawierać treściwe informacje o firmie i produktach. Mogą pojawiać się w nich artykuły branżowe. Gdy w folderze znajdą się istotne informacje, nowinki czy porady, klient zabierze go do domu, a przy tym zapozna się z ofertą firmy.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz