Artykuł sponsorowany

Gadżety w reklamie

Gadżety w reklamie

Reklama jest dziś podstawą funkcjonowania każdej firmy, a w szerokim asortymencie, jaki oferują różnego typu agencje specjalizujące się w tej dziedzinie, są także gadżety reklamowe. Może ich być bardzo wiele, zależnie od pomysłowości reklamodawcy oraz tego, jakimi środkami dysponuje. 

Nie tylko banery i billboardy

Mówiąc o reklamie, zazwyczaj myślimy o wielkich afiszach na ścianach budynków, tablicach świetlnych i billboardach, na których widzimy uśmiechnięte twarze hostess czy promowane produkty. Reklama wielkoformatowa nie jest jedyną formą promocji, a można nawet polemizować, czy bywa bardziej skuteczna od drobnych gadżetów reklamowych. Kategoria gadżetów nie obejmuje ulotek, dostarczanych do naszych domów każdego dnia albo rozdawanych na ulicy przez kolporterów. Ulotki traktowane są przez większość osób jak śmieci i wiele z nich trafia do kosza nawet bez przeglądania. Obok materiałów reklamowych drukowanych, a także przygotowywanych na specjalne okazje stoisk wystawowych, podświetlanych paneli i innych tego typu konstrukcji, dużą rolę w reklamie odgrywają właśnie gadżety.

Rozmaitość tych drobnych produktów sprawia, że mogą one być wykorzystywane przez setki promujących się firm, dostosowujących produkt zarówno do profilu działalności, jak i do preferowanej formy dystrybucji. Nie zawsze przecież wyprodukowany gadżet można wysłać pocztą w liście i nie zawsze będzie on odpowiedni dla docelowej grupy odbiorców, dla których jest przeznaczony. Przykładowo wręczanie w formie gadżetu reklamowego opaski fluorescencyjnej emerytowi, który odwiedził event promujący produkty dla seniorów może być pomysłem nietrafionym. Specjalizujące się w takich gadżetach firmy, jak Orakel Polska Sp. z o.o., oferują między innymi wiele typów opasek, smyczy, podstawek i pokrywek na szklanki czy puszki z napojami, biletów i kuponów, wizytówek i żetonów oraz mnóstwo innych propozycji, które można dostosować do każdej okazji i grupy docelowej.

Znaczenie gadżetów reklamowych

Prawdziwa siła gadżetów kryje się w ludzkiej słabości do przyjmowania prezentów. Nie wynika to z naszych negatywnych cech charakteru, ale ze zwykłego odruchu, który każe nam sięgać po wręczany drobiazg, nawet jeśli nie widzimy dla niego zastosowania. Poza tym otrzymywanie prezentów sprawia nam przyjemność i nawet kolorowy znaczek, naklejka na zeszyt czy ołówek sprawiają, że czujemy się w pewien sposób wyróżnieni. Właśnie na takich emocjach bazują te firmy, które przyciągają klientów drobnymi upominkami wręczanymi przy różnych okazjach. 

Promocyjne gadżety są jednak nie tylko formą reklamy i chwytem marketingowym, ale mają też zastosowanie praktyczne. Kolorowe opaski wręczane na dużych imprezach plenerowych czy koncertach jako bilet wstępu stanowią doskonałą formę identyfikacji i system kontroli. Takiej opaski nie można przekazać innej osobie, a często uczestnicy imprezy jeszcze długo po jej zakończeniu noszą na ręku kolorową opaskę wstępu, co także wpływa na pozytywne postrzeganie firmy, która zorganizowała event. 

Gadżety reklamowe mają tę właściwość, że na długo pozostają z potencjalnym klientem. Nawet, jeśli dany drobiazg nam się nie podoba, albo nie widzimy dla niego zastosowania, to pozostawiamy go „na pamiątkę”, a po dłuższym czasie, przypadkowo znajdując go podczas sprzątania, przypominamy sobie okazję i firmę, która nam go podarowała. Gadżety reklamowe można wręczać na każdej imprezie, dodawać do rachunku w kasie albo wysyłać do klienta z zakupem jako dodatkowy gratis. Liczbę zastosowań i form dystrybucji ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz