Artykuł sponsorowany

Filtr cząstek stałych – jak o niego dbać?

Filtr cząstek stałych – jak o niego dbać?

Zadaniem filtra cząstek stałych jest oczyszczanie gazów spalinowych z sadzy i popiołu. Pozwala to uniknąć czarnego dymu i ograniczyć zanieczyszczenie powietrza. Jeśli jednak chcemy, żeby filtr dobrze działał, musimy o niego dbać.

Budowa filtra

Filtr cząstek stałych zazwyczaj składa się z ceramicznego korpusu z mnóstwem kanalików i metalowej obudowy. Najważniejszą jego cechą jest bardzo duża całkowita powierzchnia ścianek – to właśnie na nich osiadają cząstki sadzy. Stosowanie filtrów pozwoliło na bardzo duże zmniejszenie ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery podczas używania silników Diesla. Dobrze działający filtr jest niezwykle wydajny – zatrzymuje od 85% do nawet 100% zanieczyszczeń – oznacza to, że do atmosfery trafia zaledwie 15% sadzy i popiołu wygenerowanych przez samochód. Auta z silnikiem Diesla bez filtra są bardzo trujące dla ludzi - wydzielają spaliny bardziej rakotwórcze i zdecydowanie bardziej szkodliwe od pojazdów benzynowych. Dlatego filtr cząstek stałych jest elementem samochodu, którego nie można lekceważyć.

Dbaj na co dzień!

Jeśli posiadamy samochód z filtrem cząstek stałych, musimy się trzymać kilku zasad, żeby uniknąć uszkodzeń. Po pierwsze – nasz silnik powinien być w idealnej kondycji. Dbając o silnik, dbamy o filtr. Konieczne są więc regularne wymiany oleju i ciągłe kontrolowanie jego poziomu. Kolejna zasada dotyczy tankowania – możemy używać wyłącznie paliwa wysokiej jakości. Unikajmy nagłego dodawania gazu, kiedy samochód pracuje na niskich obrotach. Przestrzegajmy wszelkich zaleceń producenta dotyczących eksploatacji samochodu. Warto też od czasu do czasu przejechać kilkanaście kilometrów utrzymując wysokie obroty silnika. Trzymając się tych zaleceń, nie powinniśmy mieć problemów związanych z filtrem, jednak należy pamiętać, że jego żywotność wystarcza na pokonanie około 100 000 km. Trzeba więc liczyć się z tym, że w pewnym momencie będziemy zmuszeni odwiedzić mechanika.

Regeneracja filtra

Jeśli filtr cząstek stałych nie działa tak, jak powinien, należy poddać go regeneracji. Objawy niesprawności filtra to np. ograniczenie przepływu spalin oraz zbyt wysoka emisja cząstek stałych. Jeśli zaobserwowaliśmy je w naszym samochodzie, najlepiej jest zgłosić się do firmy zajmującej się regeneracją filtrów – takiej jak Wojt-Mar-Asmet. Hurtowa i detaliczna sprzedaż tłumików, katalizatorów krajowych. Przeprowadzenie regeneracji filtra cząstek stałych jest usługą relatywnie niedrogą – zwłaszcza jeśli porównamy je z kosztami, jakie trzeba ponieść, kupując nowe urządzenie. Regeneracja filtrów oferowana przez firmę Wojt-Mar-Asmet nie jest wykonywana tradycyjną i niezbyt skuteczną metodą chemiczno-komputerową. Przedsiębiorstwo dysponuje nowoczesną linią technologiczną, która pozwala regenerować filtry tak, że odzyskują one swoje fabryczne parametry nawet w 99%. Pozwala to na dalsze używanie filtra bez konieczności jego wymiany. Warto też zaznaczyć, że filtry poddane regeneracji w tej firmie objęte są półroczną gwarancją.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz