Dlaczego warto robić zakupy spożywcze na targowiskach?
Obecnie na każdym osiedlu znajduje się co najmniej jeden supermarket, w którym okoliczni mieszkańcy robią codzienne sprawunki. Nie ma co ukrywać – jest to wygodne i szybkie, choć nie do końca najekonomiczniejsze rozwiązanie. W każdym polskim mieście znajdziemy też wiele bazarów i targowisk, które cieszą się nieco mniejszym zainteresowaniem klientów. Co ciekawe- to właśnie tam zaopatrują się restauratorzy, firmy cateringowe i szkolne czy szpitalne stołówki. Dlaczego?
Wysokiej jakości produkty spożywcze
Na targowiskach możemy kupić żywność wprost od jej producenta. Swoje towary wystawiają tam lokalni rolnicy, hodowcy zwierząt i przedstawiciele niewielkich przedsiębiorstw spożywczych. Oznacza to, że w jednym miejscu możemy nabyć różnorodny towar, który zawsze wyróżnia się najwyższą świeżością. Żywność ta jest w dodatku nieprzetworzona, czyli gotowa do dalszej obróbki wedle naszych preferencji i zwyczajnie zdrowsza od towarów oferowanych przez większość marketów. Na stoiskach handlarzy nie znajdziemy bowiem produktów zakonserwowanych, wyjałowionych, poddanych złożonej obróbce przemysłowej czy wzbogaconej sztucznymi substancjami.
Jak informuje przedstawiciel z rolno-spożywczego rynku hurtowego „Targipiast” – na dobrze zorganizowanych bazarach na klientów czeka prawdziwe bogactwo odmian krajowych i egzotycznych owoców oraz warzyw. Handel obejmuje także wysokiej klasy mięsa i nabiał. Dostępne są również świeże ryby, jaja, grzyby, nasiona, orzechy i bakalie. Nabywcy mogą szukać wśród stoisk także świeżych ziół, nowalijek, przypraw i przetworów.
Atrakcyjne ceny
Kolejną zaletą dokonywania zakupów na targu są oszczędności. Zanim wybrany towar trafi do marketu, musi przejść przez co najmniej kilku pośredników. Wszystko to sprawia, że ceny produktów spożywczych w wielkopowierzchniowych sklepach są znacznie wyższe od cen naliczanych za te same towary na bazarach. Kontaktując się z bezpośrednio z producentem żywności klient może się targować, co jest raczej niedopuszczalne w tradycyjnych marketach.
Po kilku wizytach na jednym targowisku nabywca ma już zaprzyjaźnionych dostawców, którzy doskonale rozumieją jego potrzeby. Wszystko to sprawia, że zakupy przebiegają w przyjaznej atmosferze i wzajemnym poszanowaniu się obu stron.
Ekologia sprzedaży
Towary w tradycyjnych sklepach pakowane są tak, by przyciągać wzrok klienta. Foliówki, zbędne etykiety, niepraktyczne siatki- wszystko to wędruje do kosza, kiedy tylko chcemy dany produkt wykorzystać. Generuje to olbrzymie ilości odpadów, których jako społeczeństwo nie jesteśmy w stanie odpowiednio utylizować.
Zakupy na bazarze są wolne od takich praktyk. Klient może dotknąć każdego produktu, powąchać go, zapoznać się z jego konsystencją, a często nawet spróbować. Wszystkie towary leżą na wyciągnięcie ręki, wolne od plastikowych opakowań, jeśli nie są one konieczne.