Artykuł sponsorowany

Czym zajmuje się doradztwo gospodarcze w branży spożywczej?

Czym zajmuje się doradztwo gospodarcze w branży spożywczej?

Doradztwo gospodarcze inaczej zwane consultingiem kojarzy się przede wszystkim z poradami prawnymi, finansowymi, wsparciem w zakresie optymalizacji podatkowej itp. To również usługi związane z przygotowywaniem audytów oraz raportów podsumowujących mocne i słabe strony działalności firmy, które hamują jej rozwój, ale też związane z prowadzeniem ksiąg finansowych. Są to więc wszelkie działania, które mają na celu doprowadzić do racjonalizacji gospodarki finansowej wewnątrz firmy. 

Szerokie znaczenie konsultingu i doradztwa gospodarczego

Z doradztwem gospodarczym mamy do czynienia w różnych branżach i w zależności od jej profilu zakres usług może się różnić. Firmy często decydują się na współpracę z zewnętrznymi doradcami, którzy będą zajmować się zagadnieniami komunikacji pomiędzy podmiotami, które dostarczają towarów. Takie rozwiązanie jest popularne w branży spożywczej, mówi pracownik firmy AgaBar, który zajmuje się wsparciem sklepów oraz hurtowni spożywczych.

Kontrola komunikacji oraz transakcji pomiędzy podmiotami

Ten model pośrednictwa pozwala na przekazanie w ręce doradców kwestii związanych z komunikacją pomiędzy tymi dwoma rodzajami podmiotów. Może mieć ono także formę doradzania w zakresie kupna odpowiedniego asortymentu do dalszej sprzedaży. Dzięki temu właściciele hurtowni nie muszą martwić się tym, czy ich produkty zostaną zakupione przez mniejsze podmioty, a sklepy mogą przekazać część zadań związanych z realizacją dostaw. Częstym elementem pośrednictwa w spożywce i doradztwa gospodarczego jest także kontrola transakcji zachodzących pomiędzy sklepami a hurtowniami.

Przełożenie na korzyści sprzedawców i właścicieli hurtowni

Taka działalność okazuje się szalenie ważna z punktu widzenia sprzedawców, którzy są w stanie dzięki niej szybciej usunąć braki w asortymencie. Wówczas konsultant lub doradca może skierować sprzedawców do hurtowni, które posiadają dane towary. Działalność ta koncentruje się także na pomocy w wyborze odpowiedniego asortymentu na bazie informacji o poziomie zainteresowania rynku i klientów danymi produktami, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży, ale niejednokrotnie też lepszej jakości i różnorodności asortymentu. 

Zazwyczaj doradztwo w tej branży ma charakter zewnętrzny. Często zajmują się nim osoby, które koordynowały działania sprzedażowe i dostawcze w dużych hurtowniach i na bazie tego doświadczenia zbudowały rozległą wiedzę na temat praw rynku spożywczego. Często też są to osoby, które zajmowały się doradztwem marketingowym i posiadają przygotowanie związane z zarządzaniem, finansami i ekonomią, co wskazuje na wartość płynącą z inwestycji we współpracę z konsultantami z branży spożywczej.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz