Artykuł sponsorowany

Czym jest konfekcjonowanie towarów?

Czym jest konfekcjonowanie towarów?

Konfekcjonowanie towarów to ważny proces w cyklu produkcyjnym różnego rodzaju wyrobów. Bez tego działania nie jest możliwe bowiem sprawne dostarczenie produktów do klientów. Nie jest też możliwe stworzenie odpowiedniego estetycznego opakowania, które spełni funkcje reklamowe. Konfekcjonowanie to bowiem nie tylko pakowanie, ale ewidencjonowanie towarów i nimi zarządzenie.

Co obejmuje konfekcjonowanie?

Konfekcjonowanie towarów to bardzo złożony proces, który składa się z wielu czynności. Przede wszystkim istotne jest odpowiednie dobranie opakowania do określonych wyrobów. Często poprzedzane jest to projektowaniem, a nawet tworzeniem prototypów pakunków. Konfekcjonowanie dotyczy przy tym zarówno pojedynczych produktów przekazywanych później do sklepów lub przekazami kurierskimi do klientów, jak i związane jest z przygotowywaniem ładunków zbiorczych. Ważne jest przy tym zabezpieczenie towarów na czas transportu.

Kolejnym ważnym procesem konfekcjonowania jest etykietowanie. Naklejane są wtedy etykiety informacyjne, promocyjne, reklamowe, a także kody kreskowe. Działanie to ma duże znaczenie przy ewidencjonowaniu produktów i przesyłek.

Z czym jeszcze wiąże się konfekcjonowanie? Zaliczyć można również do niego tzw. insertowanie, czyli umieszczanie przy produktach głównych dodatków. Przykładem takiego działania jest dołączanie do katalogów kosmetycznych próbek kremów czy zapachów. W ramach konfekcjonowania często przygotowywane są też zestawy promocyjne – na przykład konkretne produkty łączone są z użyciem kleju lub folii z gratisami.

Outsourcingowe usługi konfekcjonowania

Zarówno duże, jak i małe firmy produkcyjne korzystają dzisiaj z outsourcingowych usług konfekcjonowania, które oferują takie pracowanie, jak QUALITY TRENDS. To one ustalają wraz z klientem metodę, budżet, a także czas pakowania oraz estetykę pakunków. Dlaczego jednak producenci wolą zlecać konfekcjonowanie zewnętrznym podmiotom?

Przede wszystkim jest to opłacalne finansowo. W takim modelu przygotowywania produktów do transportu i sprzedaży producenci nie muszą inwestować w drogie technologie do konfekcjonowania. Nie muszą również zatrudniać dodatkowych pracowników i modelować złożonych procesów kosztownych w utrzymaniu.

Usługi konfekcjonowania gwarantują również wysoką estetykę końcowego opakowania. Sprzyja to wyższym wynikom sprzedażowym i większemu zadowoleniu klientów. Najlepsze firmy zajmujące się pakowaniem towarów na zlecenie, wykonują swoje prace w oparciu o różnego rodzaju narzędzia promocyjne/reklamowe.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz