Artykuł sponsorowany

Czy sprzęt spod marki Apple jest wart swojej ceny?

Czy sprzęt spod marki Apple jest wart swojej ceny?

iPhone może kosztować tyle, co zdatny do jazdy samochód używany. Jest to jeden z wielu argumentów, jaki przytaczają przeciwnicy marki Apple. Dlaczego sprzęt tego producenta ma tak szerokie grono oddanych użytkowników, jak i spore rzesze zagorzałych przeciwników? Jak to się stało, że produkty z logiem nadgryzionego jabłka wywołują tak silne i skrajne emocje wśród wielu ludzi?

Historia marki Apple

Jak to już wiele razy w historii bywało, świat zmieniali ludzie nieprzeciętni, którzy potrafili wyjść poza utarte ścieżki. Znakomitym tego przykładem jest marka Apple i historia dwóch Steve’ów. Steve Jobs i Steve Wozniak założyli przedsiębiorstwo, które zrewolucjonizowało najpierw rynek komputerów i muzyki, a potem telefonów komórkowych. Jobs nie był inżynierem, informatykiem ani naukowcem, jednak to właśnie znajomość z Wozniakiem zaowocowała powstaniem komputera Apple I, co było początkiem rewolucji w komputerach domowych. Rokiem przełomowym był 1984, kiedy zaprezentowano pierwszego Macintosha (najnowsze odsłony znamy pod nazwą iMac) ze słynną reklamą nawiązującą do postaci Wielkiego Brata z powieści George'a Orwella. Był to pierwszy komputer, który mógł być obsługiwany przez przeciętnego użytkownika bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. W celu ułatwienia obsługi opracowano intuicyjny system operacyjny Mac OS. Kolejnym krokiem milowym był 23 października 2001 roku, kiedy Apple zaprezentował swój pierwszy iPod. Przenośne odtwarzacze muzyki mp3 były znane już wcześniej. Jednak dopiero iPod przez swoją funkcjonalność, możliwość umieszczenia na nim całych kolekcji muzycznych i równoległe uruchomienie sklepu muzycznego iTunes Store, osiągnął sukces w wymiarze globalnym.

Dlaczego warto mieć sprzęt Apple?

Niezawodność w działaniu i funkcjonalność to chyba najważniejsze plusy, jakie są znakiem rozpoznawczym tej marki. Znakomity przykład stanowi w tym przypadku iPhone. Steve Jobs nie wymyślił telefonu komórkowego, ale wprowadził ideę, dzięki której korzystanie z telefonu jest przyjazne i intuicyjne. Przed rokiem 2007 (rok premiery pierwszego iPhone'a) producenci prześcigali się w designerskich projektach telefonów. Różnego rodzaju układy klawiatury, różne style i wielkości wyświetlaczy. Jednak wady były wspólne: nieintuicyjne menu, oprogramowanie podatne na błędy, toporne klawisze. Specjaliści z MacPasja potwierdzają, że również teraz klienci, którzy decydują się na urządzenia marki Apple, podają te same powody zakupu. Są to prostota w użytkowaniu, system, który idealnie współgra z urządzeniem, brak konieczności mozolnej konfiguracji i praktycznie bezawaryjność.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz