Artykuł sponsorowany

Czy prostowanie felg jest bezpieczne?

Czy prostowanie felg jest bezpieczne?
Felgi aluminiowe i stalowe w toku eksploatacji ulegają różnym uszkodzeniom. Te pojawiają się np. ze względu na uderzenie w krawężnik czy podczas wjechania autem w dziurę w nawierzchni. Obręcze wymagające naprawy powodują charakterystyczne drgania na kierownicy w trakcie jazdy i stają się z wielu przyczyn niebezpieczne. Czy ich prostowanie jest dobrą metodą reperacji?

Objawy uszkodzonej felgi

Aluminiowe obręcze stosowane są w autach osobowych ze względu na ich dobre parametry techniczne. Pozostają wytrzymałe nawet przy intensywnej eksploatacji, jednak przede wszystkim przez kierowców brane pod uwagę są walory estetyczne takich felg. Nadal popularne są również obręcze stalowe. W obu przypadkach nieuważna jazda może przyczynić się do ich uszkodzenia. Jeśli felga wymaga prostowania, to w trakcie podróżowania autem kierowca odczuje specyficzne drgania na kierownicy.

Czynnikiem wywołującym takie odczucia jest bicie felg. Wyróżnia się bicie radialne i poprzeczne, które definiują tym samym uszkodzenie obręczy. Jeżeli zatem przy określonych prędkościach takie objawy są odczuwalne, należy niezwłocznie udać się do warsztatu świadczącego również usługi wulkanizacyjne. Prostowanie felg to jedna z takich czynności. Pozwala ona przywrócić odpowiedni stan zarówno obręczom stalowym, jak i aluminiowym. Czy jednak w każdym wypadku jest to rozwiązanie bezpieczne i jak dokładnie realizuje się taką regenerację uszkodzonej felgi?

Jak prostuje się felgi samochodowe?

W przypadku obręczy wykonanych z aluminium, warsztaty zajmujące się ich prostowaniem dbają przede wszystkim o podgrzanie felgi do odpowiednio wysokiej temperatury. Dzięki temu materiał staje się bardziej plastyczny, co z kolei daje możliwość zmiany jego kształtu. Trafiająca do specjalistycznej maszyny wulkanizacyjnej obręcz jest w taki właśnie sposób prostowana. Rozwiązanie to jest w pełni bezpieczne i daje możliwość odzyskania pierwotnych parametrów felgi aluminiowej. W przypadku modeli stalowych rozgrzewanie nie jest wymagane.

Nie zawsze jednak taka usługa może być zrealizowana. Uzależnione jest to od charakterystyki uszkodzenia obręczy. Poważniejsze zniszczenia dyskwalifikują felgę z naprawy i dalszego użytku. Oceny dokonać powinien wulkanizator ze sprawdzonego warsztatu samochodowego, takiego jak np. Garcar, który po dokładnych oględzinach podejmie decyzję o ewentualnej możliwości wykonania prostowania felg. Metoda ta – prawidłowo przeprowadzona – pozostaje więc bezpieczna. Można dzięki niej zaoszczędzić sporo pieniędzy, jednak należy mieć na uwadze, że usługi w tym zakresie wykonywane są z reguły przy niewielkich uszkodzeniach felg.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz