Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć o reklamach na plandekach?

Co warto wiedzieć o reklamach na plandekach?

Plandeki samochodowe tworzone są dla naczep ciągników siodłowych, ciężarówek, a także dla mniejszych przyczep. Powierzchnia, którą one zajmują, pozwala wykonać na nich wyraziste reklamy, co chętnie stosują firmy transportowe oraz przedsiębiorstwa handlowe dysponujące swoją flotą. Jak powinny jednak być wykonane wysokiej jakości nadruki na plandekach? O tym dowiedzieć się można z dalszych części artykułu.

Jak tworzone są reklamy na plandekach?

Reklamy na plandekach mogą być wykonywane zarówno na materiale polietylenowym, jak i tym wykonanym z polichlorku winylu. Najprościej przygotowuje się jednak wielkopowierzchniowy nadruk na impregnowanej bawełnie, która świetnie odwzorowuje kolory, nadając grafikom głębi.

W przypadku produkcji nowych plandek wraz z reklamą najczęściej stosowana jest technologia druku solventowego, co możliwe jest dzięki nowoczesnym ploterom o wysokiej rozdzielczości. Przed wykonaniem nadruku zawsze ważne jest jednak to, by przygotować dobry projekt szaty graficznej plandeki wraz z wizualizacją cyfrową. Inwestorzy, którzy chcą zatem postawić na trwałe, pomysłowe i solidnie wykonane reklamy na plandekach samochodowych, powinni  zwrócić uwagę na ofertę pracowni OMEGA. Dba ona o to, by nadruk był wytrzymały na warunki pogodowe, zabrudzenia czy ścieranie.

Czy warto inwestować w reklamę na plandekach?

Dzisiaj prawie żadna firma transportowa nie marnuje potencjału reklamowego plandek, które pozwalają promować wizerunek marki, a także określone usługi czy produkty. Dobrze przygotowana szata graficzna osłony naczepy czy kontenera skutecznie przykuwa bowiem wzrok odbiorców – kierowców poruszających się po drogach, a także przedsiębiorców w różnych centrach przeładunkowych. Reklama na plandece jest przy tym ruchomym nośnikiem reklamowym, co wiąże się z jej bardzo dużym zasięgiem. Firmy dzięki nim mogą podkreślić zatem prestiż i jakość swojej działalności, docierając z propozycją handlową do nowych kontrahentów.

Specjaliści od marketingu zdradzają, że w przypadku branży przewozu towarów reklama na plandece może przynieść lepszy efekt niż nawet kampania reklamowa w Internecie czy promowanie się na bilbordach. Cena nadruku nie jest przy tym nadmiernie wysoka.

Jakie cechy powinna mieć dobra reklama na plandece?

Wiele projektów reklam na plandekach realizowanych jest w nieodpowiedni sposób, niezgodny z nowymi standardami obowiązującymi w marketingu. Krzykliwe grafiki oraz zbyt duże napisy nie przyniosą spodziewanego rezultatu, czyli wzrostu zainteresowania marką. Na jaką szatę graficzną plandeki warto postawić?

Przede wszystkim ważne jest tło i dobrze wyeksponowane logo firmy. Elementy te muszą być zgodne z wizerunkiem marki, gwarantując łatwe zapamiętanie i dzięki temu większą rozpoznawalność. Reklamy mające służyć przez lata powinny być zatem uniwersalne i bazować głównie na odpowiedniej konfiguracji kolorów. Jedno wiodące hasło reklamowe oraz wyraźnie zaakcentowany logotyp to klucz do sukcesu. Dowód? Wystarczy zamknąć oczy i przypomnieć sobie reklamy ciężarówek znanych sieci spożywczych, firm kurierskich czy dystrybutorów AGD/RTV.

Czy zatem lepiej unikać kreatywnych i perswazyjnych grafik w typie fototapet? Odpowiedź brzmi: nie. Świetnie sprawdzają się one w przypadku wprowadzania na rynek nowych produktów. W takim przypadku reklama może być intrygująca, szokująca lub też zabawna. Opcji jest zatem wiele, a przed zleceniem wykonania szaty graficznej plandeki warto skonsultować się z doświadczonym marketingowcem. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz