Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć na temat filtrów fazy lotnej?

Co warto wiedzieć na temat filtrów fazy lotnej?

Filtr fazy lotnej należy do części tworzących samochodową instalację gazową LPG. Ten element jest ulokowany między reduktorem a wtryskiwaczem gazu i najogólniej mówiąc, ma on za zadanie chronić najważniejsze części instalacji. Co jeszcze warto wiedzieć na temat zastosowań, budowy oraz wymiany filtrów fazy lotnej? O tym piszemy w poniższym artykule. Zapraszamy do jego lektury.

Do czego służą filtry fazy lotnej?

Jeśli mowa o samych samochodowych instalacjach gazowych LPG, to pełnią one funkcję alternatywnego systemu ładowania silnika. Do zalet tego rozwiązania należy m.in. redukcja kosztów użytkowania auta. Natomiast filtry fazy lotnej, tak jak wspomnieliśmy o tym już wcześniej, mają za zadanie chronić najmniej odporne części instalacji, czyli wtryskiwacze  przed zanieczyszczeniami. Ich działanie opiera się bowiem na eliminacji różnych oleistych frakcji takich jak np. opiłki metali wydostające się z pomp przetaczających gaz w trakcie transportu LPG do stacji paliw. Zważywszy na ważną funkcję, jaką pełni filtr fazy lotnej, bardzo ważne jest zaopatrywanie się w najwyższej jakości produkty tego typu takie, jakie możemy znaleźć w ofercie sprawdzonej firmy Tomgas z Warszawy.

Budowa filtra fazy lotnej

Filtr fazy lotnej jest zwykle instalowany w szczelnej obudowie, która przybiera postać przekroju walca. Tego typu części występują także w dwóch wersjach: rozbieralnej i nierozbieralnej. Jeśli chodzi o rozbieralne filtry fazy lotnej, to w tym przypadku ich obudowa wykonana ze sztucznego tworzywa zostaje rozkręcana, kiedy nadchodzi czas wymiany filtra znajdującego się w środku, natomiast woda usuwana z gazu zbiera się w tu w tak zwanym odstojniku. Drugim typem filtrów fazy lotnej są te ulokowane w nierozbieralnej obudowie wykonanej metalu (zazwyczaj z aluminium), dlatego w tym przypadku wymieniana jest całość filtra.

Każdy filtr fazy lotnej jest wyposażony we wkłady filtracyjne, które produkuje się z takich tworzyw jak: plisowana bibuła, nasączona żywicą celuloza lub celuloza z dodatkiem włókien syntetycznych, jak również włóka poliestrowe, pianki bulprenowe czy włókna szklane. Te trzy ostatnie rozwiązania wykazują największą skuteczność, jednak wiąże się to także z wyższą ceną całego filtra. Bardzo istotne jest, by z odpowiednią częstotliwością wymieniać filtr fazy lotnej, czyli co 10-15 tys. km przebiegu, choć kwestia ta jest zwykle uściślona dokładnie przez zalecenia serwisowe danego producenta podzespołów instalacji gazowej. Jeśli mamy do czynienia z fabryczną instalacją LPG, to należy odnosić się do zaleceń, które są zawarte w instrukcji auta.

Opracowanie:
Warszawa, Mechaników 9
tel. 791 561 959
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz