Artykuł sponsorowany

Co składa się na system POS?

Co składa się na system POS?

Na system POS, z ang. point of sales składa się sprzęt komputerowy i oprogramowanie służące do obsługi sprzedaży. Jest ono dedykowane głównie sklepom detalicznym, restauracjom, hotelom oraz punktom usługowym.

Poznaj rodzaje terminali

Zazwyczaj sprzęt składa się z dotykowego terminala, który zdecydowanie ułatwia codzienną pracę i komunikację, zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Pozwala wprowadzać wszystkie potrzebne dane oraz rejestrować całą sprzedaż. Można również spotkać zwykłe terminale, do których podpina się klawiatury, zamiast dotykowych ekranów.

Jakie sprzęty można podłączyć do terminali?

W razie potrzeby, do terminali możemy podłączyć następujące sprzęty: drukarkę fiskalną, wagę elektroniczną, terminal płatniczy, czytnik kodów kreskowych, drukarkę do etykiet czy kart plastikowych oraz kolektory danych. Te ostatnie są świetnym rozwiązaniem, ponieważ służą do zbierania danych o lokalizacjach, cenach i stanach wszystkich produktów. Jeżeli tylko chcemy, to możemy nabyć je wszystkie i stworzyć jeden świetnie zintegrowany system. Jednak pamiętajmy, żeby dobrze przemyśleć ten zakup lub skorzystać z porady specjalistów z firmy KDF, którzy służą pomocą w doborze odpowiedniego sprzętu i dodatków. W ich ofercie znajdziemy produkty zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.

A co z oprogramowaniem?

Wybór sprzętu komputerowego to nie wszystko. Jednak pamiętajmy, że nie każdy system POS jest z góry wyposażony we właściwy system operacyjny. Czasami należy go dokupić i tutaj również będziemy potrzebowali porady doświadczonych fachowców, w postaci analizy przedwdrożeniowej. Obejmuje ona m.in. koszty wprowadzenia, zapotrzebowanie na funkcje ułatwiające sprzedaż i obsługę klienta oraz możliwość zintegrowania, z innymi posiadanymi już przez nas systemami.

Na koniec poznaj korzyści z używania systemów POS!

Zadaniem systemów POS jest ułatwienie codziennej pracy i doskonale im to wychodzi. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim:

  • pracownicy popełniają mniej błędów;
  • znacząco skraca się czas wykonywanych czynności;
  • sprawniej obsługują klientów;
  • każda zatrudniona osoba ma swój indywidualny login i hasło, co pozwala na szybsze wykrycie ewentualnych pomyłek;
  • klient ma wgląd do wszystkich ruchów wykonywanych przez pracowników.
Oczywiście w każdej branży wygląda to nieco inaczej. W końcu sklepy detaliczne funkcjonują w inny sposób niż hotele. Jednak warto docenić systemy POS za elastyczność i możliwość dostosowania wszystkich funkcji do naszych potrzeb.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz