Artykuł sponsorowany

Co może być przyczyną zwiększonych wibracji silnika Diesla na biegu jałowym?

Co może być przyczyną zwiększonych wibracji silnika Diesla na biegu jałowym?

Większe niż zwykle drgania jednostki napędowej zawsze są powodem do niepokoju. W zdecydowanej większości przypadków świadczą one o tym, że doszło do uszkodzenia jednego z kluczowych elementów odpowiedzialnych za pracę silnika. Choć przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, to w pierwszej kolejności warto skupić się na najczęściej spotykanych awariach. Jakich konkretnie?

Uszkodzony układ wtryskowy?

Pompowtryskiwacze lub stosowane w nowocześniejszych modelach silników wtryskiwacze typu Common Rail to bardzo delikatne elementy, które odpowiadają za rozpylenie mgiełki paliwowej w komorach spalania. Częstotliwość wykorzystywania, trudne środowisko pracy oraz ogromne ciśnienie panujące w ich wnętrzu sprawiają, że żywotność tych podzespołów oceniana jest na około 200 000 kilometrów. Po przejechaniu tego dystansu pojawiają się pierwsze symptomy nadmiernego zużycia. Najbardziej narażonymi na awarię częściami wtryskiwaczy są iglice, nazywane również końcówkami.

Jeżeli dojdzie do zatkania lub zniszczenia którejś z nich, to jeden z cylindrów – ze względu na brak dostarczonego paliwa – zostanie po prostu odłączony. W takiej sytuacji jednostka napędowa staje się niewłaściwie wyważona, traci swoją moc, a najbardziej charakterystycznym objawem tego typu usterki są właśnie silne drgania, które przenoszą się nie tylko na karoserię, ale nawet do wnętrza kabiny. Aby sprecyzować, który z wtryskiwaczy działa nieprawidłowo, należy wykonać komputerowe badanie diagnostyczne. Co jeszcze warto wiedzieć?

Awaria koła dwumasowego?

Zamachowe koło dwumasowe to element opracowany głównie z myślą o silnikach wysokoprężnych. Jego podstawowym zadaniem jest pochłanianie drgań generowanych przez jednostki napędowe Diesla, które co do zasady charakteryzują się mniejszą kulturą pracy od swoich benzynowych odpowiedników. W bardzo dużym skrócie koło zamachowe odgrywa rolę nośnika energii służącego do wykonania suwów pomocniczych silnika. Niestety – jest to cześć uważana za jedną z najbardziej podatnych na awarię. Całą sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że tzw. dwumas nie nadaje się do regeneracji. Istnieje zatem konieczność zakupu nowego elementu, który wymienia się wraz ze sprzęgłem.

Jako że mowa tutaj o kosztach naprawy sięgających kilku tysięcy złotych, to wykonawstwo warto powierzyć w ręce najbardziej doświadczonych mechaników. Specjaliści z firmy Jóźwiak s.c. zajmą się sprawnym i rzetelnym wykonaniem prac. To właśnie w tym warsztacie wszyscy zainteresowani mogą liczyć nie tylko na najlepsze ceny, ale także na obsługę kompleksową. Jeżeli natomiast chodzi o najczęstsze przyczyny uszkodzenia koła dwumasowego, to zaliczają się do nich kwestie dotyczące zbyt gwałtownego ruszania z miejsca oraz dynamicznej jazdy na zimnym silniku.

Opracowanie:
Suchy Las, Obornicka 122
tel. 508 095 176
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz