Artykuł sponsorowany

Billboardy mogą być skuteczne! Zobacz, co warto o nich wiedzieć

Billboardy mogą być skuteczne! Zobacz, co warto o nich wiedzieć

Reklama wielkoformatowa jest nadal najczęściej wybierana przez reklamodawców. Jej ogromną zaletą może być mocny, jasny przekaz, który dotrze do dużej liczby odbiorców. Jest to również jedna z tańszych form reklam. Jednak, aby działania reklamodawcy przyniosły skutek, należy zadbać o umiejętne zaprojektowanie billboardu. Podpowiadamy, jakie cechy powinien mieć dobry billboard.

Cechy dobrego billboardu

Dobry pomysł na billboard to połowa sukcesu. Jednak, co oznacza w tym przypadku “dobry”? Jakie musi mieć cechy, aby przykuć uwagę przychodnia, a następnie zapewnić dobre wyniki finansowe?

  • Powinien być dobrany do danej grupy docelowej. Inne formy przekazu kierujemy do nastolatków, inne do osób starszych. W przypadku billboardów obowiązuje ta sama zasada. Lokalizacja reklamy powinna być w miejscu, w którym przebywa dana grupa docelowa, np. jeśli kierujesz reklamę do studentów, zadbaj o to, aby była w pobliżu uczelni.
  • Dobierz odpowiednie kolory. Projektując reklamę, weź pod uwagę jej lokalizację. Jeśli będzie wisiała w sąsiedztwie innych, przydadzą się kolory, dzięki którym twoja reklama wyróżni się. Jeśli natomiast billboard będzie na jasnym, jednolitym tle, lepiej zrezygnować z pastelowych kolorów reklamy.
  • Obraz jest wart tysiąca słów. Niechaj ta zasada przyświeca również tworzeniu billboardu. Zwykle masz zaledwie kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę przechodniów do twojej reklamy.

Zalety billboardów

Wydawać by się mogło, że billboardy dobre czasy mają już za sobą - przedsiębiorcy coraz chętniej wydają pieniądze głównie na reklamy internetowe. Również i sama prezentacja reklam zewnętrznych oraz ich natłok w kluczowych punktach miasta zbiera negatywne opinie. Jednak mimo upływu lat, billboardy nadal cieszą się popularnością. Jest ku temu kilka powodów:

  • Montaż reklam oraz sam koszt wykonania billboardów nie jest zbyt wygórowany. W zależności od formatu oraz lokalizacji, dzienny koszt wynosi około 25-50 zł. W porównaniu do reklam na wyświetlaczach LED, różnica jest bardzo duża.
  • Billboardy są trwałe i odporne na czynniki atmosferyczne. Takim reklamom nie jest straszny silny wiatr, burze lub intensywne opady deszczu lub śniegu.
  • Wysoka oglądalność to kolejna niezrównana zaleta billboardów. Mijamy je każdego dnia w drodze do pracy, szkoły lub załatwiając codzienne sprawy. Siłą rzeczy część z nich zapamiętujemy - zwłaszcza te, które przykują naszą uwagę.

Wieszanie billboardów

Wyklejanie billboardów pozostaw firmom, które się tym zajmują np. Qsy Patrycja Krause z Wejherowa. Firma świadczy swoje usługi na wysokim poziomie, gwarantując reklamy najwyższej jakości, co przekłada się na wyniki biznesowe klientów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz