Artykuł sponsorowany

3 różnice między stoiskiem targowym a mobilnym systemem wystawienniczym

3 różnice między stoiskiem targowym a mobilnym systemem wystawienniczym

Tradycyjne stoiska targowe to konstrukcje, które trzeba zbudować. Mobilny system wystawienniczy wymaga jedynie rozstawienia. Z tej zasadniczej różnicy wynikają wszystkie szczegółowe odmienności pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami. Współcześnie coraz większą popularnością cieszą się lekkie, mobilne systemy wystawiennicze. Są szczególnie cenione przez firmy, które oczekują wysokiej jakości, lecz nie są skłonne ponosić nadmiernych wydatków. 

Pod nazwą mobilny system wystawienniczy rozumiemy te wszystkie konstrukcje, w tym różnego typu ścianki reklamowe, które umożliwiają stworzenie stoiska targowego bez konieczności angażowania ekipy montażowej. Aby podkreślić odmienność tego typu zabudowy, trzeba krótko przybliżyć sposób powstawania tradycyjnych stoisk targowych.

Jak powstaje tradycyjne stoisko targowe? 

Aby odpowiednio zaprezentować swoją ofertę na targach lub imprezach branżowych, należy stworzyć odpowiednie stoisko. W tradycyjnym modelu organizator targów oferuje określoną powierzchnię do samodzielnej zabudowy lub wraz z zabudową. Zamówienie kompletnie wyposażonego stoiska targowego wraz z montażem potrzebnych elementów wyposażenia jest wygodne, lecz kosztowne. Oszczędzamy w ten sposób na kosztach transportu wyposażenia i nie musimy troszczyć się o montaż i demontaż stoiska po imprezie. Jednak oszczędności nie równoważą wydatków związanych z opłatami na najem wyposażenia i ekipy technicznej, która zmontuje wszystko według naszego projektu. Ponadto trzeba uwzględnić koszty wydruków, które zostaną zainstalowane na ścianach zabudowy. Wydatek jest znaczny, a pożytki jednorazowe: dopasowanych do konkretnej przestrzeni wydruków reklamowych nie da się zazwyczaj ponownie użyć. 

Opisanych niedogodności możemy uniknąć, jeżeli zastosujemy mobilne systemy wystawiennicze. 

3 atuty mobilnego stoiska targowego

Samonośne ścianki reklamowe, banery, roll-up'y, flagi plażowe i stoliki targowe to elementy, z których można zbudować profesjonalnie wyglądającą i w pełni funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Czy takie rozwiązanie jest korzystniejsze od użycia tradycyjnych stoisk targowych? Nie ma co do tego wątpliwości doradca klienta z firmy DisplayPlanet, która oferuje mobilne systemy wystawiennicze: – Wszystkie elementy tworzące stoisko możemy złożyć samodzielnie, praktycznie bez użycia narzędzi. Oczywiście należy je przetransportować. Jednak zważywszy na mały ciężar i niewielkie gabaryty po złożeniu, koszty transportu są znikome w zestawieniu ze stawkami za najem zabudowy wraz z montażem. Mamy też pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem stoiska.

Wnioski nasuwają się same: mobilne systemy wystawiennicze są tanie w eksploatacji i łatwe w montażu. Raz przygotowane wydruki możemy prezentować na wielu imprezach. Jeden stelaż może być nośnikiem bardzo różnych treści wizualnych – wystarczy szybka zmiana wydruku. Oznacza to, że unikamy ponoszenia wysokich kosztów przy każdej imprezie targowej. Dzięki systemom mobilnym redukujemy znacząco koszty udziału w eventach branżowych. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm, które regularnie uczestniczą w tego typu wydarzeniach. 

Trzecim atutem systemów mobilnych jest elastyczność dostosowania do warunków ekspozycji. Tradycyjne stoiska targowe są trudne w modyfikacji. Stoiska mobilne możemy przekształcać i przebudowywać w ciągu kilku czy kilkudziesięciu minut. Bo tyle zajmuje przestawienie ścianek reklamowych i zmiana prezentowanych na nich wydruków.

Wszystkie wymienione atuty mobilnych systemów wystawienniczych idą w parze ze skutecznością prezentacji treści reklamowych. Lekkie i łatwe w obsłudze ekspozytory gwarantują spektakularny efekt wizualny, po który możemy sięgnąć bez ponoszenia dużych nakładów finansowych.

Jakie są najważniejsze składniki mobilnej zabudowy stoiska targowego?

Zgodnie z tym, co zostało powiedziane na wstępie, najważniejszym elementem zabudowy stoiska targowego są ścianki reklamowe. Jeżeli nasze stoisko ma mieć formę bardziej kameralną, jeżeli potrzebujemy fizycznego podziału na strefy i pomieszczenia, to optymalnym rozwiązaniem będzie użycie systemów SEG. Pozwalają one na łatwe i bardzo skuteczne oddzielenie własnego stoiska od sąsiednich. Jednak równie dobrze możemy je wykorzystać do budowy stoiska-wyspy, które doskonale zaznaczy swoją odrębność na większych, otwartych przestrzeniach. Trudnym do przecenienia atutem systemów SEG jest możliwość użycia niezależnie montowanych wydruków na czterech powierzchniach ścianki. Oczywiście do zbudowania przestrzeni stoiska targowego możemy użyć standardowych ścianek pop-up, a także ścianek Zipper Wall i Flex Wall. Będzie to szczególnie uzasadnione w sytuacji, gdy zechcemy eksponować treści reklamowe na powierzchniach w kształcie łuku czy fali – takie możliwości dają właśnie ścianki Zipper Wall.

Ścianki reklamowe budują najważniejsze podziały przestrzenne stoiska. Natomiast o jego funkcjonalności decydują stoliki targowe i inne meble ułatwiające rozmowy biznesowe i prezentacje produktów. Z kolej o widoczności stoiska decydują systemy reklamy sufitowej czy widoczne z większej odległości flagi plażowe i zawieszane pod sufitem banery portretowe.

Podsumowując: mobilne systemy wystawiennicze to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnej zabudowy stoisk targowych. Są tanie, łatwe w obsłudze i skuteczne w przekazywaniu komunikatów wizualnych. A dodatkowo zapewniają możliwość pełnego uniezależnienia się od usług zewnętrznych wykonawców.

Oceń artykuł (99)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz