Artykuł sponsorowany

Jakie cechy powinien mieć skuteczny bilbord reklamowy?

Jakie cechy powinien mieć skuteczny bilbord reklamowy?

Bilbord to jeden z najpopularniejszych materiałów reklamowych. Wykorzystuje się je od wielu lat i charakteryzują się wysoką skutecznością. Wielkoformatowe reklamy docierają do szerokiego grona odbiorców. Żeby się sprawdziły, muszą zostać zaprojektowane i wykonane w odpowiedni sposób. O czym należy pamiętać podczas projektowania bilbordu i komu zlecić jego profesjonalne wykonanie?

Najważniejsze informacje

Podczas planowania bilbordu reklamowego, bardzo ważne jest zaprojektowanie go pod kątem informacji, które będzie zawierał. Wśród najważniejszych należy wymienić przede wszystkim:

  • logo firmy oraz jej nazwę;
  • dane siedziby firmy oraz kontakt (np. adres e-mail lub numer telefonu do przedstawiciela);
  • opis działalności – może występować w formie krótkiego tekstu lub pojedynczych haseł, klient powinien widzieć, co oferuje dane przedsiębiorstwo;
  • chwytliwe hasło reklamowe.

W zależności od rodzaju działalności można oczywiście umieścić także inne informacje, takie jak przykładowe ceny popularnych usług lub interesujące pakiety promocyjne. Ważne jest jednak, aby tekstu nie było zbyt dużo. Bilbordy często są umieszczane przy ruchliwych ulicach, dlatego powinny mieć możliwość przeczytania treści w ciągu kilku lub kilkunastu sekund.


Oprawa graficzna

Niezwykle ważnym elementem każdego bilbordu jest odpowiednio dobrana grafika. Można wykonać ją samodzielnie lub kupić w banku zdjęć. Trzeba liczyć się z tym, że fotografie i obrazy z banków zdjęć mogą być wykorzystywane również przez innych użytkowników, dlatego nigdy nie będą w stu procentach unikatowe. Na bilbordy często brane są również zdjęcia produktowe, wykonane przez profesjonalnego fotografa. W ten sposób ma się wyłączne prawa autorskie i można mieć pewność, że zdjęcie nie zostanie wykorzystane przez inne przedsiębiorstwo. Grafika powinna nie tylko zwracać uwagę klienta, ale też być dopasowana do charakteru działalności.

Estetyczne wykonanie i trwałość

Stworzenie dobrego bilbordu może okazać się niełatwym zadaniem. Realizacją wielkoformatowych reklam – w tym bilbordów – zajmuje się między innymi firma Mpixel, której siedziba znajduje się w Lublińcu. Wykonanie ma duży wpływ na jakość. Powinien być stworzony z materiałów odpornych na szkodliwe czynniki środowiska, takie jak wilgoć lub promieniowanie UV, aby nie uległ zniszczeniu i nie blaknął. Podczas zlecania wykonania bilbordu ważne jest, aby dostarczyć projekt w wysokiej rozdzielczości, gdyż zbyt mocno powiększona grafika będzie prezentowała się po prostu nieestetycznie.

Oceń artykuł (1)
4.0
Komentarze
Dodaj komentarz