Artykuł sponsorowany

Jak wygląda praca kierowcy w drogowym transporcie międzynarodowym?

Jak wygląda praca kierowcy w drogowym transporcie międzynarodowym?

Spedycja samochodowa towarów na trasach międzynarodowych to wieloetapowa procedura obarczona wieloma formalnościami. W związku z tym zatrudnieni kierowcy muszą mieć nie tylko doświadczenie w tej dziedzinie, ale również ukończone odpowiednie kursy. To przede wszystkim od nich zależy realizacja transportu zakończona powodzeniem. Stąd też wykwalifikowana kadra ma ogromne znaczenie dla budowania zaufania wśród klientów.

Niezbędne uprawnienia

Każdy z zatrudnionych kierowców przez firmy spedycyjne musi wcześnie nabyć odpowiednie kwalifikacje do wykonywania zawodu. Oczywiście jednym z nich jest prawo jazdy najczęściej w kategorii C+E, co uprawnia do prowadzenia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej, która przekracza 3,5 tony z przyczepą. Do jego uzyskania konieczne jest najpierw zdanie egzaminu na prawo jazdy kategorii B i ukończenie osiemnastu lat. Dopiero wtedy, kandydat może przystąpić do kursu na kategorię C+E. Ponadto konieczne jest również zdobycie świadectwa kwalifikacji zawodowej na drodze kursu i przystąpienia do egzaminu państwowego. Kierowcy muszą również otrzymać orzeczenie lekarskie, w tym również psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania tego rodzaju czynności zawodowych.

Ważny profesjonalizm

Wiele firm świadczących usługi w zakresie międzynarodowego transportu towarów, takich jak między innymi Daniel Transport z Kołobrzegu, kładzie nacisk na doświadczenie kandydatów. Stąd też liczy się przede wszystkim ilość spędzonych godzin za kierownicą na trasie oraz przejechane kilometry. Ponadto ogromne znaczenie ma równie znajomość języków obcych, takich jak: niemiecki oraz angielski w stopniu biegłym, co pozwala na sprawną komunikację kierowcy na trasie, między innymi w punktach kontrolnych i miejscu docelowym. Taka umiejętność bowiem przekłada się na sprawne, terminowe wykonywanie zlecenia, jak i uniknięcie niepotrzebnych nieporozumień. Profesjonalizm oznacza również przestrzeganie czasu jazdy wraz z uwzględnianiem odpowiednio długich postojów oraz drzemek. Ma to znaczenie dla zachowania bezpieczeństwa na drodze zarówno samego kierowcy, przewożonych towarów, jak i innych uczestników ruchu.

Podstawowe obowiązki

Odpowiedzialność kierującego pojazdem ciężarowym rozpoczyna się już w fazie przygotowań. Powinien on zadbać o skompletowanie niezbędnych ważnych dokumentów, takich jak między innymi: prawo jazdy, dokument tożsamości, karta do technografu cyfrowego, dowód rejestracyjny dla samego pojazdu, jak również naczepy, karta paliwowa, ubezpieczenie OC, Zielona Karta, a także dokumenty dotyczące przewożonego towaru. Kierowca jest także zobowiązany do nadzorowania załadunku i rozładunku oraz zabezpieczenia towarów na naczepie przed samoczynnym przesuwaniem się ich podczas jazdy – wykonywania manewrów na drodze. Bardzo ważne jest także skontrolowanie zgodności ilości przyjmowanych i wydawanych dóbr.

Podczas wyboru firmy spedycyjnej dla wszystkich klientów niezwykle istotna jest terminowa realizacja dostawy oraz bieżące informowanie o występujących problemach. W związku z tym kierowca musi pozostawać w nieustannym kontakcie z centralą oraz odbiorcami powierzonych towarów, aby przekazywać dane na temat nieprzewidzianych zdarzeń na drodze, takich jak na przykład usterka pojazdu. Po dotarciu do celu konieczne jest również przekazanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej załadunku, przebiegu trasy i złożenie sprawozdania. Praca kierowcy na trasach międzynarodowych wiąże się z dużą odpowiedzialnością, dlatego należy wybierać firmy spedycyjne, które dysponują doświadczoną kadrą, gwarantując w ten sposób swoją rzetelność.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz